fbpx
Afbeelding voor Doornroosje wint Esprix Award voor campagne

Doornroosje wint Esprix Award voor campagne

Bij Doornroosje laten we het liefst artiesten stralen op het podium. Toch stond deze week het podium zelf even in de spotlights. De campagne Doornroosje Kust Je Wakker werd bekroond met een bronzen Esprix Award en geprezen om ‘jaloersmakende creativiteit en resultaten’.

‘Doornroosje Kust Je Wakker’ werd gelanceerd tijdens de heropening na corona, alweer ruim een jaar geleden. In de visueel opvallende campagne werd het sprookje omgedraaid. Niet Doornroosje zelf maar het publiek werd wakker gekust. Zoals dat ook in de zaal gebeurde: twee jaar indutten werd eruit geschud met de beste live ervaring en tofste artiesten. En dat hebben we geweten! Met heel veel mooie shows en clubnachten, én een bezoekersrecord in 2022, was Doornroosje helemaal terug.

 “Als je zo’n opvallende campagne maakt, val je op. Er wordt over je gepraat. Zowel in de stad, als online en nu dus ook met landelijke waardering tussen merken als Unox, Staatsloterij en Kruidvat. En dat is gewoon heel tof! Laten we eerlijk zijn. Niet in de laatste plaats omdat ons bureau voor 50% uit Nijmegen komt en ik zelf ook graag bij roosje te vinden ben. Ik ben trots dat Doornroosje de gedurfde keuze maakte door vol in te zetten op branding van het poppodium zelf, en niet – zoals altijd – uit te gaan van de promotie van de losse shows” zegt Kees Albers van het Bureau Loos, dat de campagne ontwikkelde.

Een mooi excuus om terug te blikken op het ‘letterlijke hoogtepunt’ van de campagne. We organiseerden een reeks verassingsconcerten op locaties in de Nijmeegse binnenstad. Kijk in onderstaande video nog eens naar de pop-up show van Waltzburg, op het dak van de ‘oude V&D’.

placeholder